Yabancı Personel Çalışma İzni

Türkiye’de çalışmak amacı ile bulunan T.C. uyruklu olmayan tüm yabancılar, 4817 sayılı yabancı personel çalışma izinleri hakkındaki kanun gereği çalışma izni almak zorundadır.

yabanci_personel_calisma_izni

Türkiye’de Yabancı Personel çalışma izni T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından düzenlenir.

Çalışma izinleri konusunda başarı sağlamak, konusunda tecrübeli uzmanlarca hazırlanmış eksiksiz bir başvuru dosyasına ve düzenli olarak başvuru takibine bağlıdır. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından değerlendirmeye alınabilecek başarılı bir başvuru yapabilmek için, uzmanlarımıza danışmadan karar vermeyiniz.

Türkiye’de ikamet eden ve en az altı ay süreli geçerli ikamet izni olan (Öğrenciler hariç) yabancılar veya bunların işverenleri çalışma izni veya süre uzatım başvurularını doğrudan Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına yapabilirler.

Türkiye’de 6 aydan fazla ikameti olamayan yabancı çalışma izni başvurusunu uyruğunun veya daimi ikametinin bulunduğu dış temsilciliğimize yapacaktır. Başvurusu sırasında iş sözleşmesini, davet mektubunu veya Şirket ortağı olması halinde buna ilişkin Ticaret Sicil Gazetesi’nin yanında bulunması faydalı olacaktır.

İş piyasasındaki durum, çalışma hayatındaki gelişmeler, istihdama ilişkin sektörel, coğrafi ve ekonomik toplu durum değişiklikler dikkate alınarak bakanlık tarafından izinler değerlendirilmeye alınır.

Yapılan ön değerlendirmede bakanlığın belirlemiş olduğu kriterleri göz önünde bulundurarak doğru bilgilendirme yapmakla yükümlüdür.